Nawigacja:
Post:
Higiena jamy ustnej noworodka
Noworodek |
Nasze forum dyskusyjne dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników. Nie trać czasu, zarejestruj się i zaloguj teraz!

Zarejestruj się »
lub
Anetuuss2603
Mama
post napisany:

Ja w zaden sposob nie pielegnowalam jamy ustnej na codzień. Jedynie jak synek miał biały nalot na języku od mleka to mylam gazikiem namoczonym w cieplej wodzie a jak nie schodził to wtedy do wody wyciskalam troche soku z cytryny. 


0 0
zgłoś post
do moderacji
Mlodamama92
Mama
post napisany:

Nie wyobrazam sobie nie myc dziecku buzi od urodzenia. To tak jakbysmy my nie myly zebow przez kilka miesiecy, no masakra. Takiemu dziecku tez trzeba myc buzke, o wiele lepiej sie wtedy czuje. I przynajmniej nie pojawia sie plesniawki czy afty jesli bedzie sie o nia dbalo. 


0 0
zgłoś post
do moderacji
Mlodamama92
Mama
post napisany:

Sa pasty bez fluoru, wystarczy tylko poszukac i sie dowiedziec. Nikt nie kaze myc pasta z fluorem zwby zaszkodzic dziecku. Ty chyba myjesz zeby pasta, a nie sama woda prawda? A o pierwsze zabki trzeba dbac, bo one maja duzy wolyw na zeby stale


0 0
zgłoś post
do moderacji
Mama Zosi
Mama
post napisany:

Jak dzieciątko nie ma jeszcze ząbków (bo tego dotyczyło pytanie) to zalecane jest codzienne mycie jamy ustnej1-2 razy dziennie przy pomocy gazika zamoczonego w przegotowanej wodzie lub w rumianku. Ja przemywam córce w ten sposob raz dziennie, wieczorem przed spaniem. 


0 0
zgłoś post
do moderacji
Juliankowy_swiat
Blogerka
post napisany:

Nie robiłam absolutnie nic :) nie było potrzeby. W 3m pojawiły się plesniawki to wtedy pędzelkowałam Nystatyną i po tej kuracji było już wszystko ok, więc dalej nic nie robiłam do momentu pojawienia się ząbków :) 


0 0
zgłoś post
do moderacji
Paulina
Mama
post napisany:

Ja codziennie wieczorem przeżywałam dzieciom gazikiem namoczonym w soli fizjologicznej buzię w środku i języczek. Nie miałam problemów z pleśniawkami które później bolą takie dziecko podczas jedzenia. A jak już pojawiły się ząbki to wiadomo też doszło ich mycie.


0 0
zgłoś post
do moderacji
Mama
Mama
post napisany:

Ja me ustna czyścimy gazikiem,nasączonym zwykłą przygotowaną wodą.Biore go na palec i czyszcze najpierw policzki,później resztę.Dziąsełka przy okazji maskuje.Niektóre dzieci tego nie lubią,ale o higienę należy dbać.


0 0
zgłoś post
do moderacji
Joannamama
Blogerka
post napisany:

Pielęgnacja jamy ustnej jest bardzo ważna od samego początku ale wiadomo, że większość rodziców tego nie robi. Ja też ale od 2 miesiąca życia szczoteczka na palcu troszeczkę czyscilam synowi dziąsła przy okazji pomagało przy zabkowaniu 


0 0
zgłoś post
do moderacji
DoktorGrzegorz
Lekarz
post napisany:

ilka kwestii o których warto pamiętać przy dbaniu o higienę jamy ustnej u niemowlaka:

  • Każde dziecko rozwija się indywidualnie, tak więc i decyzja o szczotkowaniu ząbków powinna być rozpatrywana indywidualnie. Mimo, że mój synek ukończył 12 miesięcy miał tylko 3 ząbki, więc decyzję o zakupie szczoteczki przełożyliśmy do czasu pojawienia się zębów trzonowych czyli ok. 16 miesiąca życia.
  • Dzieci najlepiej uczą się przez zabawę. Starajmy pokazywać dziecku, że dbanie o higienę jamy ustnej może być również świetnym doświadczeniem.
  • Dużą uwagę zwracajmy na wybór pierwszej pasty. Warto pamiętać, że dzieci mają tendencję do połykania pasty, najbezpieczniej na sam początek wybrać pastę bez fluoru, a później wprowadzić pastę z obniżoną jego zawartością.
  • Ważna jest również szczoteczka do zębów, musi być przede wszystkim bezpieczna. Mieć nie tylko zaokrąglone krawędzie czy odpowiednią wielkość, ale również antypoślizgowy uchwyt, który będzie wygodny dla rączki dziecka.


0 0
zgłoś post
do moderacji
Jeczesia
Blogerka
post napisany:

Ja przrcieralam tyljo wieczorem jame ustna pielucha tetrowa namoczona woda orzegotowana. Z zalecenia pediatry. Mala miala sklonnosci do plesniawek, wiec podawalam tez spray. Na szczęście nie trwalo to dlugo i odpukac nie wraca juz dlugi czas, chociaż wszystko ocha dp buzki..


0 0
zgłoś post
do moderacji
Zgłoszenie postu do moderacji

Pomóż nam zrozumieć, co się stało

Krótko uzasadnij przyczynę zgłoszenia posta

Zgłoszenie postu do moderacji

Twoje zgłoszenie zostało przyjęte

Nasi moderatorzy przyjrzą się zgłoszonej przez Ciebie sprawie

Polecane produkty
Dermedic:

Kremowy żel do mycia Dermedic Baby
Kremowy żel do mycia Dermedic Baby
od 1. dnia życia
Czytaj więcej »
Nawilżająco-kojący krem uzupełniający lipidy Dermedic Baby
Nawilżająco-kojący krem uzupełniający lipidy Dermedic Baby
od 1. dnia życia
Czytaj więcej »