asia6996
0
72

Jak pomóc swoim nogom w ciąży?

asia6996
0
72

Ciąża jest cudownym stanem, jednak nasze nogi wtedy mogą sprawiać nam wiele problemów. Stają się ciężkie, opuchnięte, mogą pojawiać się skurcze…  Na szczęście są pewne sposoby, którymi możemy sobie pomóc.

  • Warto jest podczas siedzenia nie zakładać jednej nogi na drugą, ponieważ taka pozycja kończyn dolnych utrudnia bardzo cyrkulację krwi.
  • Wysokie obcasy są piękne, jednak mogą prowadzić do przeciążeń układu kostnego i powodować ból. Tak więc w tym stanie dla nóg będą zdecydowanie odpowiedniejsze buty na płaskim obcasie.
  • Po całym dniu stopy stają się opuchnięte, więc obuwie, które założyliśmy rano mogą nam się pod wieczór wydawać za ciasne. Warto więc mieć większe buty do założenia po południu i wieczorem.
  • Najlepiej, gdyby buty miały szerokie noski, dzięki temu nie będą nas uwierały i uciskały stóp. Dobrze także jest, gdy są przewiewne i wykonane z naturalnych materiałów.
  • Zbyt długie przebywanie w jednej pozycji, np. siedzenie, też nie jest dobre dla nóg, może prowadzić do ich puchnięcia. Warto wtedy jest trochę pozginać i poprostować nogi co jakiś czas, albo trochę pospacerować.
  • Unikajmy długotrwałego stania oraz chodzenia, jeżeli jest możliwość to warto usiąść choć na chwilę.
  • Podczas odpoczynku dobrze jest ułożyć się na przynajmniej 15 minut w pozycji na plecach z nogami lekko zgiętymi w kolanach uniesionymi do góry np. opartymi o oparcie kanapy. Dzięki temu krew z nóg szybciej odpłynie. Trzeba pamiętać by nie leżeć zbyt długo na plecach, bo macica może zacząć uciskać żyły.
  • By zapobiec żylakom dobrze jest zaopatrzyć się w rajstopy uciskowe.
  • Gdy dopadnie nas skurcz łydki dobrze jest wyprostować nogę, położyć np. na poduszce i rozmasować łydkę energicznie, będzie lżej, jeżeli może pomóc nam w tym partner.
  • Ubrania zbyt ciasne nie wpłyną dobrze na nasze ciało.
  • W bólu łydek może pomóc okład z mokrego ręcznika z zimną wodą.
  • Stopy podziękują za relaksacyjną kąpiel z solą (może to być sól morska, a także sól kuchenna), wystarczą dwie łyżki na miskę letniej wody.
  • Gorące kąpiele są świetne, jednak warto z nich zrezygnować, nawet w chłodny dzień nie ogrzewajmy się w ten sposób. Inaczej będziemy sprzyjać powstawaniu obrzęków, a także narazimy się na ryzyko krwotoku.
  • Dobrym pomysłem jest zapisanie się na specjalne ćwiczenia dla kobiet w ciąży np. joga. Każdy ruch jest dobry, byleby nie brać się za podnoszenie ciężarów.
  • Produkty bogate w witaminę C oraz błonnik dobrze wpływają na żyły.
  • Natomiast produkty bogate w wapń, czyli np. mleko, żółty ser, jogurt, łosoś, makrela, sardynki z puszki (jedzone w całości - z ośćmi), suszone figi, ziarna soi, brokuł czy jarmuż oraz produkty bogate w magnez takie jak np. szpinak, kiełki zbóż, orzechy, pestki dyni, płatki owsiane, ciecierzyca, dorsz, makrela czy gorzkie kakao zapobiegają w występowaniu skurczom łydek.
  • Woda, woda, jeszcze raz woda. Jest dobra na wszystko i trzeba pić jej dużo. Oczyszcza organizm i zwiększa oddawanie moczu, więc dzięki temu nie zatrzymują się płyny w organizmie, czyli zmniejszamy ryzyko powstania obrzęków.

Skórcze łydek, żylaki, obrzęki i ociężałość nóg są bardzo częstym problemem w ciąży, ale dzięki wprowadzeniu w życie niektórych nawyków jest szansa na zminimalizowanie ryzyka wystąpienia któregoś z tych problemów. Jednak, kiedy zaczynają występować poważniejsze problemy z nogami wtedy trzeba się już udać do lekarza po pomoc. Trzeba także pamiętać by nie brać żadnych leków bez konsultacji z lekarzem, bo możemy zrobić sobie i dziecku krzywdę. 

Podobał się artykuł?

Przyznaj mu ocenę

72
0
Udostępnij artykuł:

Autor:
asia6996
Mama


Komentarze:

anna936605
post napisany:

Firmy obuwnicze oferują wiele wkładek, pamiętajmy jednak, że żadna wkładka nie zastąpi odpowiedniej gimnastyki wzmacniającej mięśnie stóp. Fajnym sposobem na przywrócenie krążenia są krótkie ćwiczenie, lekkie odrywanie stóp od podłoża i machanie w prawo i w lewo.



0 0
zgłoś post
do moderacji
Różyczka
post napisany:

Mi pomagały chłodne kąpiele nóg, trzymanie ich na wysokości i krótkie spacery. Zrezygnowałam całkowicie z obcasów. Wygodne niskie buty to podstawa. Pomaga też picie dużej ilości wody. Nogi też muszą  mieć chwilę na odpoczynek

 


0 0
zgłoś post
do moderacji
Babeczka
post napisany:

to ja Aga K mi naszczescie na pamiątkę nie zostały żylaki, mam kilka naczynek popękanych ale są praktycznie niewidoczne jeśli ktoś o nich nie wie to napewno ich nie widzi, zawsze zostaje jakas pamiątka na naszym ciele po ciąży 


0 0
zgłoś post
do moderacji
Mariolka
post napisany:

Mi obrzęk nóg najbardziej dokuczał latem, wtedy zdecydowaną ulgę przynosiło mi moczenie ich w zimnej wodzie z dodatkiem magnezu. Ogólnie magnez stosowałam przez prawie całą ciążę ze względu na pojawiające się skurcze łydek.



0 0
zgłoś post
do moderacji
leksik1
post napisany:

Ja na szczęście nie miałam problemu z opuchniętymi nogami w ciąży. Ogólnie dobrze znoszę ten wyjąkowy stan. Ale niektóre koleżanki bardzo narzekały na ciężkie nogi. Biedne były. Nie wiem jakich środków stosowały 



0 0
zgłoś post
do moderacji
LILKA0304
post napisany:

Stopy w ciazy mialam bardzo opuchniete.Lezac staralam sie klasc nogi wyzej,zeby krazenie bylo lepsze i chcialam zmiejszyc tym sposobeb opuchniecie.Przewaznie podstawialam zlozony koc pod nogi.Po calym dniu moje nogi wygladaly strasznie,



0 0
zgłoś post
do moderacji
anna936605
post napisany:

Teraz na opuchnięte nogi stosuję żel z kasztanów, niestety w ciąży nie mogłam go używać. Wtedy stosowalam sól do miseczki i moczyłam stopy, mi to bardzo pomagało i dodawało lekkości. No i woda.



0 0
zgłoś post
do moderacji
agrafka
post napisany:

Bardzo fajna porada, aby mieć dwie pary butów: na rano i na wieczór. Ja aż takich problemów nie miałam, aby wieczorem bardzo puchły mi nogi. Jak miałam zmęczone, to gorąca woda z solą dawała radę. Sposób tani i zawsze masz go pod ręką. 



0 0
zgłoś post
do moderacji
Martabloch99
post napisany:

Świetny artykuł. Polecam go każdej mamie przeczytać ja osobiscie lubię czytać z tej strony artykuły bo wiele się dowiaduję i dużo mi pomagają. Życzę wam drogie mamusie zdrówka dla was jak i maluszka :) Miłego dnia 🙂

 

 


0 0
zgłoś post
do moderacji
erybak18
post napisany:

Ból nóg doskwieral i mi w ciąży a kręgosłup to już bardzo mój cierpiał i niestety dalej ból pozostał. Przy czynnościach gdzie dłużej jestem pochylona przynosi tylko ból. Taka pamiątka po drugiej ciąży, a jeszcze na zakończenie ciąży miałam bóle krzyżowe tak na pożegnanie hehe. A nogi to mi strasznie puchły. 


0 0
zgłoś post
do moderacji
Zgłoszenie postu do moderacji

Pomóż nam zrozumieć, co się stało

Krótko uzasadnij przyczynę zgłoszenia posta

Zgłoszenie postu do moderacji

Twoje zgłoszenie zostało przyjęte

Nasi moderatorzy przyjrzą się zgłoszonej przez Ciebie sprawie

Polecane produkty
Dermedic:

Nawilżająco-kojący krem uzupełniający lipidy Dermedic Linum baby
Nawilżająco-kojący krem uzupełniający lipidy Dermedic Linum baby
od 1. dnia życia
Czytaj więcej »
Lekki balsam do ciała Dermedic Linum baby
Lekki balsam do ciała Dermedic Linum baby
od 1. dnia życia
Czytaj więcej »

Polecane produkty Dermedic:

Nawilżająco-kojący krem uzupełniający lipidy Dermedic Linum baby
od 1. dnia życia
Czytaj więcej »
Lekki balsam do ciała Dermedic Linum baby
od 1. dnia życia
Czytaj więcej »

Polecane produkty Dermedic:

Nawilżająco-kojący krem uzupełniający lipidy Dermedic Linum baby
od 1. dnia życia
Czytaj więcej »
Lekki balsam do ciała Dermedic Linum baby
od 1. dnia życia
Czytaj więcej »