asia6996
0
58

Jak pomóc swoim nogom w ciąży?

asia6996
0
58

Ciąża jest cudownym stanem, jednak nasze nogi wtedy mogą sprawiać nam wiele problemów. Stają się ciężkie, opuchnięte, mogą pojawiać się skurcze…  Na szczęście są pewne sposoby, którymi możemy sobie pomóc.

  • Warto jest podczas siedzenia nie zakładać jednej nogi na drugą, ponieważ taka pozycja kończyn dolnych utrudnia bardzo cyrkulację krwi.
  • Wysokie obcasy są piękne, jednak mogą prowadzić do przeciążeń układu kostnego i powodować ból. Tak więc w tym stanie dla nóg będą zdecydowanie odpowiedniejsze buty na płaskim obcasie.
  • Po całym dniu stopy stają się opuchnięte, więc obuwie, które założyliśmy rano mogą nam się pod wieczór wydawać za ciasne. Warto więc mieć większe buty do założenia po południu i wieczorem.
  • Najlepiej, gdyby buty miały szerokie noski, dzięki temu nie będą nas uwierały i uciskały stóp. Dobrze także jest, gdy są przewiewne i wykonane z naturalnych materiałów.
  • Zbyt długie przebywanie w jednej pozycji, np. siedzenie, też nie jest dobre dla nóg, może prowadzić do ich puchnięcia. Warto wtedy jest trochę pozginać i poprostować nogi co jakiś czas, albo trochę pospacerować.
  • Unikajmy długotrwałego stania oraz chodzenia, jeżeli jest możliwość to warto usiąść choć na chwilę.
  • Podczas odpoczynku dobrze jest ułożyć się na przynajmniej 15 minut w pozycji na plecach z nogami lekko zgiętymi w kolanach uniesionymi do góry np. opartymi o oparcie kanapy. Dzięki temu krew z nóg szybciej odpłynie. Trzeba pamiętać by nie leżeć zbyt długo na plecach, bo macica może zacząć uciskać żyły.
  • By zapobiec żylakom dobrze jest zaopatrzyć się w rajstopy uciskowe.
  • Gdy dopadnie nas skurcz łydki dobrze jest wyprostować nogę, położyć np. na poduszce i rozmasować łydkę energicznie, będzie lżej, jeżeli może pomóc nam w tym partner.
  • Ubrania zbyt ciasne nie wpłyną dobrze na nasze ciało.
  • W bólu łydek może pomóc okład z mokrego ręcznika z zimną wodą.
  • Stopy podziękują za relaksacyjną kąpiel z solą (może to być sól morska, a także sól kuchenna), wystarczą dwie łyżki na miskę letniej wody.
  • Gorące kąpiele są świetne, jednak warto z nich zrezygnować, nawet w chłodny dzień nie ogrzewajmy się w ten sposób. Inaczej będziemy sprzyjać powstawaniu obrzęków, a także narazimy się na ryzyko krwotoku.
  • Dobrym pomysłem jest zapisanie się na specjalne ćwiczenia dla kobiet w ciąży np. joga. Każdy ruch jest dobry, byleby nie brać się za podnoszenie ciężarów.
  • Produkty bogate w witaminę C oraz błonnik dobrze wpływają na żyły.
  • Natomiast produkty bogate w wapń, czyli np. mleko, żółty ser, jogurt, łosoś, makrela, sardynki z puszki (jedzone w całości - z ośćmi), suszone figi, ziarna soi, brokuł czy jarmuż oraz produkty bogate w magnez takie jak np. szpinak, kiełki zbóż, orzechy, pestki dyni, płatki owsiane, ciecierzyca, dorsz, makrela czy gorzkie kakao zapobiegają w występowaniu skurczom łydek.
  • Woda, woda, jeszcze raz woda. Jest dobra na wszystko i trzeba pić jej dużo. Oczyszcza organizm i zwiększa oddawanie moczu, więc dzięki temu nie zatrzymują się płyny w organizmie, czyli zmniejszamy ryzyko powstania obrzęków.

Skórcze łydek, żylaki, obrzęki i ociężałość nóg są bardzo częstym problemem w ciąży, ale dzięki wprowadzeniu w życie niektórych nawyków jest szansa na zminimalizowanie ryzyka wystąpienia któregoś z tych problemów. Jednak, kiedy zaczynają występować poważniejsze problemy z nogami wtedy trzeba się już udać do lekarza po pomoc. Trzeba także pamiętać by nie brać żadnych leków bez konsultacji z lekarzem, bo możemy zrobić sobie i dziecku krzywdę. 

Podobał się artykuł?

Przyznaj mu ocenę

58
0
Udostępnij artykuł:

Autor:
asia6996
Mama


Komentarze:

Andzius6
post napisany:

Super pomocny artykuł :) Od dziś wiem co mi pomoże na moje opuchnięte i przemeczone nogi wieczorami i w ciągu dnia. Mąż wieczorami będzie masował nogi, moczenie stos w soli, idealnie i relaks mam zafundowany. W końcu z ciąży możemy korzystać jak tylko się da, mimo dolegliwościami, które nam towarzyszą. 


0 0
zgłoś post
do moderacji
klarita
post napisany:

Oj mogłam przeczytac ten artykuł o wiele wcześniej :) Jest spóźniony o dobry rok hehe :) A tak na poważnie wiele z tych rad spożytkowałam ale też wiele sie teraz dowiedziałam i zapamiętam na przyszłoś :)



0 0
zgłoś post
do moderacji
MamaOliwierka
post napisany:

Bardzo ciekawy artykuł, godny polecenia. Bardzo wiele kobiet w ciąży cierpi na bolesność nóg, oraz na spuchniete nogi. Ja sama pod koniec ciąży miałam spuchniete nogi, dlatego warto wiedzieć co wtedy można zrobić. 


0 0
zgłoś post
do moderacji
Mery
post napisany:

Dobry artykul i cenne rady jak sobie radzić przy bolesnosci nog. Ja na szczęście nie miałam problemu z nogami w trakcie ciąży, ale moja kolezanka będąc w ciąży bardzo narzekala na opuchnięte stopy i częste skurcze łydek. 


0 0
zgłoś post
do moderacji
Patrycja Peplińska
post napisany:

Bardzo fajny temat głównie dla mnie ja również mam teraz problem z pachnącymi nogami. Teraz tym bardziej jak jestem w ciąży. Dzięki temu artykułowi dowiedziałam się wiele. Oby więcej takich artykułów. Moim zdaniem polecam 


0 0
zgłoś post
do moderacji
Kgorska
post napisany:

Opuchniete nogi pod koniec ciąży to była moja zmora. Skurcze łydek w nocy też czasem były nie do wytrzymania, chociaż brałam magnez i dodatkowo Aspargin. Rzadko zakladalam buty, kiedy tylko mogłam, to je zdejmowalam, bo buty uciskaly stopy. Z resztą już na końcówce cała byłam spuchnieta i na to nawet mój lekarz prowadzący zwrócił uwagę. 


0 0
zgłoś post
do moderacji
lenazosia
post napisany:

Przydatny artykuł. Obecnie jestem w 37 tc. nocne skurcze w łydkach to u mnie norma, staram się masować w miarę często, odpoczywać więcej. Od kilku dni biorę magnez, mam nadzieję że również pomoże i troszkę ulży. 


0 0
zgłoś post
do moderacji
Angelika725
post napisany:

Bardzo dobry artykuł :) W ciąży często mam doczynia ze skurczem łydek lub opuchniętymi stopami szczególnie podczas upałów. Kilka z metod zaproponowanych w artykule nie znałam i zdecydowanie wypróbuje :) 



0 0
zgłoś post
do moderacji
Ewelinastepien2107
post napisany:

Bardzo fajny artykul.Miałam zagrożona ciaze i nie mogłam za dużo chodzić juz na sam koniec prZed porodem nogi mi tak popuchly ze nie moglam wlozyc zadnych butów. Niedlugo po urodzeniu opuchlizna ustapila.bardzo polecam przeczytać.


0 0
zgłoś post
do moderacji
Magda010
post napisany:

jak sobie pochodze troszke w ciagu dnia to bola nogi wiec klade sie z nogami wyrzej serca i odpoczywam albo na boczku bo w takiej pozycji mala sie tak nie wierci i moge dluzej polozec w tej pozycji. kapieli nie stosowalam 



0 0
zgłoś post
do moderacji
Zgłoszenie postu do moderacji

Pomóż nam zrozumieć, co się stało

Krótko uzasadnij przyczynę zgłoszenia posta

Zgłoszenie postu do moderacji

Twoje zgłoszenie zostało przyjęte

Nasi moderatorzy przyjrzą się zgłoszonej przez Ciebie sprawie

Polecane produkty
Dermedic:

Emulsja ochronna SPF 30
Emulsja ochronna SPF 30
od 1. miesiąca życia
Czytaj więcej »
Olejek do kąpieli i pod przysznic
Olejek do kąpieli i pod przysznic
od 1. dnia życia
Czytaj więcej »

Polecane produkty Dermedic:

Emulsja ochronna SPF 30
od 1. miesiąca życia
Czytaj więcej »
Olejek do kąpieli i pod przysznic
od 1. dnia życia
Czytaj więcej »

Polecane produkty Dermedic:

Emulsja ochronna SPF 30
od 1. miesiąca życia
Czytaj więcej »
Olejek do kąpieli i pod przysznic
od 1. dnia życia
Czytaj więcej »